اخبار رویدادهای امنیتی و سیاسی در سوریه
نوشته شده توسط : breketid

این جریان در بیانیه خود كه یك نسخه از آن روز شنبه در اختیار خبرنگار ایرنا در دمشق قرار گرفت،افزود:حل بحران در سوریه نیازمند یك نگرش سیاسی و دیدگاه جدید است و خشونت و ترور راه حل آن نیست.

بر اساس اعلام جریان مزبور ، تروریست هایی كه قبلا دمشق را مورد هدف قرار دادند اكنون به حلب منتقل شده و هدف از آن بستن درها به روی گفت و گوی سیاسی و خدشه دار كردن انسجام بین اقشار و آحاد مختلف ملت سوریه است.

كشیش 'لوقا الخوری ' معاون خلیفه گری كلیسای روم ارتدوكس در دمشق نیز در ارتباط با انفجارهای حلب روز شنبه در گفت و گو با تلویزیون سوریه تاكید كرد : هدف طرف هایی كه برای خرابكاری در سوریه اقدام می كنند ، از بین بردن قدرت این كشور در منطقه است.

وی افزود : حلب نیز مانند بقیه شهرهای سوریه از جمله دمشق به مخالفان پاسخ مثبت نمی دهد و وحدت خود را حفظ كرده و این باعث یاس دشمنان به خصوص امریكا ، اسراییل و برخی اعراب مانند قطر شده و انفجارهای روز جمعه در این شهر نیز نشانه عجز و یاس آنها است.

پایگاه اینترنتی سوریا الان نیز در گزارشی اعلام كرد كه ارتش سوریه با تمام توان وارد شهر حمص شده است و افراد مسلح نیز از منطقه ' باباعمرو' و 'باب سباع' در این شهر به سوی منطقه ' الانشاءات ' فرار كرده اند.

بر پایه این گزارش ، واحدهای مهندسی ارتش سوریه نیز در منطقه بابا عمرو 15 بمب كار گذاشته شده را كشف و خنثی كرده اند كه وزن برخی از آنها 10 تا 15 كیلوگرم بوده است و عملیات برای خنثی كردن سایر مواد منفجره در این منطقه ادامه دارد.

یك خودرو عبوری نیز در شهر حمص با پرتاب بمب ، موجب كشته شدن یك نفر و مجروح شدن شش نفر شد.

یك منبع در استان حلب نیز اعلام كرد كه نیروهای امنیتی در این شهر یك هزار و 500 كیلو گرم مواد منفجره از جمله تی ان تی و دینامیت را در منطقه الافش در شرق حلب كشف و ضبط كرده اند.

بر اساس اعلام سوریا الان در شهر درعا نیز نیروهای امنیتی در جریان تعقیب و شناسایی افراد مسلح با آنان در این شهر درگیری شدند كه در جریان آن دو نفر از خطرناك ترین افراد مسلح كشته شدند.

بر پایه این گزارش ، پاكسازی منطقه مضایا در نزدیك شهر زبدانی در 40 كیلومتری شهر دمشق پایتخت سوریه از وجود افراد مسلح توسط نیروهای سوری به صورت كامل پایان یافته و پاكسازی منطقه زبدانی هم ادامه دارد و پیش بینی می شود این كار بزودی پایان یابد.

براساس اعلام این منبع،اهالی این دو منطقه با توجه به اقدام نیروهای سوری برای پاكسازی به مناطق اطراف بلودان پناه برده اند.

در شهر 'انخل'درنزدیك شهر درعا در جنوب سوریه نیز بر اثر انفجار یك بمب دو نفر از نیروهای حفظ نظم مجروح و یك غیر نظامی نیز كشته شد.

در منطقه بصر الحریر در نزدیك شهر درعا نیز نیروهای حفظ نظم مورد حمله افراد مسلح قرار گرفته كه در جریان آن یك كودك 12 ساله منطقه كشته شد.

در منطقه بوكمال در شهر دیرالزور در شرق سوریه نیز نیروهای مهندسی ارتش چند بمب را پس از كشف منفجر كردند كه در جریان آن یك پلیس كشته و 5 نفر زخمی شدند.

بر پایه این گزارش در شهر دیرالزور نیز شش بمب و در شهر حماه در مركز سوریه دو بمب منفجر شد كه در جریان آن شش نفر مجروح شدند .

خاورم**ا.ا**1436





:: برچسب‌ها: تورنتو , تابستان , زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: